Leef je uit met een Ventiaans masker

Met de scouts bezig zijn met het thema carnaval door middel van expressie.

De scouts gaan aan de slag met het maken van maskers. Echter niet zomaar maskers, maar maskers zoals deze gedragen worden tijdens het carnaval in Venetië. Deze maskers staan bekend om hun mooie en expressieve vormgeving. Het gaat er hierbij ook om dat scouts zich er bewust van worden dat carnaval niet overal op dezelfde wijze gevierd wordt, maar dat er grote verschillen zijn.

Daarnaast zou je er eventueel een wedstrijd van kunnen maken met een prijs voor de mooiste, creatiefste, origineelste maskers.

• Allerlei materialen om maskers te maken.
  • Karton.
  • Verf viltstiften.
  • Lijm.
  • Veren, kralen.
  • Scharen, kwasten, linealen, etc.
  • Voorbeelden van Venetiaanse maskers.

• Voorbeelden van deze maskers zijn er voldoende te vinden op het internet.
  • Het is belangrijk bij deze activiteit dat er duidelijk aandacht besteed wordt aan de verschillen tussen de maskers die wij kennen en de Venetiaanse maskers. Hierbij kan er ook iets verteld worden over de geschiedenis van het Venetiaanse carnaval.
Lees 2373 keer Laatst aangepast op maandag, 02 november 2020 16:18