dinsdag, 17 maart 2020 08:59

Ready2help

Mensen helpen die door ziekte er niet op uit komen.

Zoals altijd maar ook zeker in tijden van de COVID-19 crisis, mobiliseert het Rode Kruis haar netwerk van burgerhulpverleners Ready2Help. Dat netwerk, bestaande uit ruim 40.000 mensen, is in het leven geroepen voor situaties precies zoals deze. In heel Nederland komen zij in actie om de meeste kwetsbare mensen te informeren hoe zij zich kunnen beschermen tegen het coronavirus.

Ze verspreiden flyers op een aantal zichtbare plekken bij jou in de buurt, bieden aan boodschappen te doen en checken of je oude buurman nog genoeg medicijnen in huis heeft. Mensen met een beperkt sociaal netwerk hebben nu extra hulp nodig.

Wil jij ook helpen? Meld je dan als Roverscout aan bij het rode kruis aan om te hepen. De diverse taken kunnen bijvoorbeeld zijn het verspreiden van voorlichtings folders, tot het helpen van kwetsbare mensen in je omgeving. Deze activiteit is op oproep basis en kan dus buiten de reguliere bijeenkomst tijden vallen.

• PC met internet om je aan te melden
  • Verder is het afhankelijk waar er hulp nodig is

Ga niet op pad als je zelf (of iemand in je directe omgeving) klachten heeft.

Enthousiast? Kijk eens naar andere vrijwilligersfuncties buiten Scouting!

Aanvullende informatie

Lees 1513 keer Laatst aangepast op zondag, 19 maart 2023 15:30