Flower power

Deze activiteit stimuleert o.a. fijne motoriek, creativiteit, samenwerking, het bij elkaar horen en hulpvaardigheid.

Om meer bekendheid te krijgen of nieuwe leden en leidinggevenden te werven, organiseren veel groepen af en toe promotieactiviteiten. Deze activiteit kan daar een leuke aanvulling op zijn. Je laat de ‘buitenwereld’ op een leuke manier kennismaken met wat Scouting kinderen van vijf tot zeven jaar te bieden heeft. De activiteit is ‘ouderwets maar toch eigentijds’.

Organiseer een beveropkomst in het centrum van het dorp of bij het buurtwinkelcentrum. Regel een paar partytenten of marktkramen, hang wat vlaggetjes en ballonnen op, zet flink wat knutselmateriaal neer en laat de bevers bloemen tekenen, knippen of knutselen. Nadat er een flinke stapel bloemen is gemaakt, gaan de bevers in groepjes met een leidinggevende langs de winkels en delen ze de bloemen uit aan voorbijgangers en winkeliers. Natuurlijk mogen ze er zelf ook een houden. De bloemen zijn heel bijzonder, want iedereen die een bloem ontvangt, mag een wens doen. Dat mag een wens zijn om de toekomst van het dorp of de buurt beter, gezelliger of mooier te maken. Flower power!

Je kan de mensen de wens op de bloem laten schrijven en ze de bloem op een groot vel oid laten komen plakken bij je plekje. Zo krijg je ze bij je kraam en kun je ze informatie geven over je groep en of onderdeel. Maak van alle bloemen een groot "boeket" en zorg dat het bij de buurtwerker of gemeente komt, zo kan er misschien nog iets gedaan worden met alle wensen.

• Kraampjes.
  • Knutselmateriaal.
  • Kaartjes voor aan de bloemen.

• Plak achter op elke bloem een stickertje met contactadres van de speltak en het logo van jullie Scoutinggroep.
  • Stel je gastvrij op en laat kinderen die komen kijken, meedoen en bloemen maken. Elk kind dat een bloem maakt, ontvangt een waardebon om een of twee keer gratis te komen meedoen bij bevers.
  • Informeer de lokale krant en radio/tv over het uitdelen van de wensen. Zo laat je zien dat de bevers en de hele Scoutinggroep werken aan een betere toekomst.

• Zorg dat de bevers niet alleen op pad gaan om de bloemen uit te delen.
Lees 3445 keer Laatst aangepast op dinsdag, 18 augustus 2020 16:29