Burcht veroveren by night

Verzamel olie, hout en vuur, beklim de toren en ontsteek het licht. Makkelijk is het niet, want in de toren wordt bewaakt door de staf!

Er zijn 3 posten en 3 groepen die ieder bij een post horen. Ieder groepje krijgt lintjes. Als het lintje door iemand van een ander groepje is afgepakt, moet de speler een nieuw lintje gaan halen bij de eigen post. De 3 groepen moeten bij elkaar olie, hout of lucifers gaan roven.

Elke speler krijgt een kaartje van de eigen post (post met houthandelaars, oliehandelaars en luciferhandelaars) en een lintje. Als de speler drie voorwerpen weet te veroveren (één heeft hij zelf al, de overige twee moet de speler bij de andere posten halen), mag deze proberen om bij de toren te komen en het licht te laten branden. De bewakers van de toren (de stafleden) zullen proberen de speler met hun vuur (zaklantaarn) af te schijnen. Indien dit lukt moet de speler terug naar de post en mag het daarna opnieuw proberen. Lukt het om de toren binnen te gaan, dan levert de speler het kaartje in zal het licht van de eigen post gaan branden. De speler kan dan terug naar de eigen post, een kaartje halen en het spel opnieuw spelen. Komt een speler van een andere post in de toren, dan gaat het licht van de post van die speler branden en gaat het licht van de andere posten uit.

• Welke post heeft de meeste kaartjes binnen gebracht, en dus de toren het vaaks "aangestoken"?
  • Welke post heeft het langste zijn vuur brandende kunnen houden?

Maak kaartjes met olie, vuur en lucifers.

• Drie verschillende kaartjes.
  • Stafleden (vijf).
  • Drie stopwatches.
  • Drie fakkels.
  • Zaklampen om af te schijnen.
  • Drie kleuren wol.
  • Drie kleuren stiften.
  • Zaklampen voor de jeugdleden.

• Het spel is 's avonds als het donker is het leukst om te spelen. Overdag kan natuurlijk ook, maar dan heb je in plaats van licht bijvoorbeeld geluiden nodig.
Lees 4814 keer Laatst aangepast op woensdag, 02 maart 2022 22:50
Meer in deze categorie: « Het kleurenspel Verover je tipi »