maandag, 15 april 2019 18:32

Het ei van de paashaas

Leuke activiteit voor de pasen

Pasennesten

Krijg een storm op met een draai aan klassieke krokante chocoladecakejes.

Wissel gewoon de rijst-crispies of cornflakes voor geraspte tarwe en top met mini-chocolade-eieren om een ​​paar heerlijke chocolade nesten te maken!

Eieren zoeken

Neem een ​​traditionele eierzoeken op een hoger pitje en verander het in een wedstrijd, waarbij je Scouts zich concentreren op teamwork om de verborgen eieren op te sporen.

Je kunt het ook veranderen in een beetje een kaartlezingsavontuur met aanwijzingen, zolang je je maar kunt herinneren waar je ze eerst hebt verborgen!

Ontwerp een eiercompetitie

Wees creatief met deze vermakelijke activiteit die zeker een traktatie zal zijn en die u thuis of tijdens uw wekelijkse vergadering kunt doen.

Voor optimale creativiteit raden we je echter aan om je groep dit in hun vrije tijd te laten doen.

Gebruik je hardgekookte eieren en vraag je groepen om hun favoriete tv-programma's of films opnieuw te maken, een prijs voor het beste toe te kennen - de woordspraken zijn welkom!

Ei - lepelrace

Deze klassieke sportdag voorbij tijd is een geweldige manier om de jongste speltakken in beweging te krijgen.

Je zou het zelfs leuker kunnen maken door verschillende obstakels toe te voegen, het in een relais te veranderen, waarbij ze het ei van de ene lepel naar de andere moeten verplaatsen of ze chocolade-eieren op de lepels in evenwicht moeten brengen en als ze slagen, mogen ze ze houden !

Speld de staart op het konijn

Nog een klassiek spel met een twist ... Laat je groep een gigantisch konijn tekenen, bevestig het aan de muur en blinddoek spelers met als doel de staart van het konijn op de juiste plaats vast te zetten.

Lees 2270 keer Laatst aangepast op maandag, 17 mei 2021 19:56