zondag, 18 juni 2017 14:09

Kijkje in Hotsjietonia

De bevers laten zien wat zij allemaal doen op scouting door een kijkdoos te maken.

Om anderen een beeld te geven van wat scouting allemaal inhoudt, gaan de bevers een kijkdoos maken. Elke bever bedenkt wat hij/zij het leukste vind om te doen bij de bevers. Bijvoorbeeld verstoppertje of tikkertje of toneelspelen. Daar maakt de bever een tekening van (niet te groot) op stevig papier. Als de tekening klaar is knippen ze hem uit. Alle knipsels worden in een schoenendoos geplakt, zodat je een kijkdoos krijgt vol met scoutingactiviteiten. Door in de kijkdoos te kijken krijg je meteen een indruk van wat de bevers allemaal doen op scouting. Je kunt de kijkdoos verder versieren met afbeeldingen van de bewoners van Hotsjietonia en hun huizen, of bijvoorbeeld plaatjes van bomen op de achtergrond plakken.

• Zorg dat de tekeningetjes van de bevers niet te groot worden; ze moeten wel in de kijkdoos passen! Dit kan je bijvoorbeeld oplossen door ze te laten tekenen op kleine vouwblaadjes.
  • Let op dat er een vouwrandje aan de tekeningetjes blijft zitten.
Lees 2638 keer Laatst aangepast op dinsdag, 04 juni 2019 23:45