Hak een fruitsalade

Op een leuke manier scouts een betere oog-hand-coördinatie laten krijgen bij het hanteren van een kleine bijl.

De scouts gaan een fruitsalade maken. Dit gebeurt echter op een iets andere wijze dan normaal. Het snijden van het betreffende fruit gebeurt nu doormiddel van het gebruik van een kleine bijl. Het is de bedoeling dat de scouts door middel van hakken het fruit klein maken zodat het geschikt is voor een salade. Het is nodig dat de scouts zo precies mogelijk kunnen richten zodat de stukjes die ontstaan de juiste grote hebben.

Na afloop kunnen ze samen genieten van de salade. Bij meerdere ploegen is het zelfs mogelijk om er een soort wedstrijd van te maken: Wie heeft de best gesneden/gehakte fruitsalade?

Ongeveer een half uur.

• Diversen soorten fruit: appels, banaan, aardbeien, peer, kiwi, etc.
  • Goed schoongemaakte kleine bijlen.
  • Goed schoongemaakt hakoppervlak.
  • Schalen voor de fruitsalade.

• Let op de veiligheid tijdens het hakken. Een ongeluk zit in een klein hoekje en daarom wordt er sirieus met de bijlen omgegaan en wordt het op de juiste manier gebruikt.
  • Hygiëne van de materialen is erg belangrijk. Zorg daarom dat alles echt schoon is. Eventueel laat je dit de scouts zelf doen.
Lees 2186 keer Laatst aangepast op dinsdag, 01 december 2020 14:27
Meer in deze categorie: « Buidelspel Kunstwerkjes van fruit »