Kaarsen maken voor gevorderden

(1 Stem)

Kaarsen maken, maar dan anders.

Kaarsen maken is eigenlijk vrij simpel, je verzamelt een hoop oude kaarsen, gooit ze in een oude pan en smelt ze 'au bain marie'. Voor een beetje scout is dat natuurlijk te makkelijk. Dus om het uitdagender te maken, maak je een mal van klei. Maak een driedimensionale mal van een lichaamsdeel (vinger, teen) of van een voorwerp in het Scoutinglokaal. Smelt een aantal oude kaarsen en giet dit in de mal. Vergeet de lont niet!

Korte voorbereidingstijd, even wat oude kaarsen verzamelen en klei kopen in de hobbywinkel.

• Oude kaarsen.
  • Klei uit de hobbywinkel.
  • Een lange lont (ook te koop in een hobbywinkel).
  • Iets om een afdruk mee te maken (je eigen lichaamsdeel of een voorwerp uit het Scoutinglokaal).

• Verzamel genoeg oude kaarsen.
  • Vergeet het lontje niet!
  • Deze activiteit heeft betrekking op het duurzame ontwikkelingsdoel: Doel 16 Vrede, veiligheid en rechtvaardigheid.
  • Doe deze activiteit rondom kerst, om extra gezelligheid te creeëren tijdens de feestdagen.

• Pas op met het maken van het kaarsvet, gesmolten kaarsvet is altijd warm.

Aanvullende informatie

Lees 3338 keer Laatst aangepast op zaterdag, 18 november 2023 11:45
Meer in deze categorie: « Stopmotion film maken Hoorspel »