woensdag, 19 oktober 2022 12:10

Jonge woudlopers op avontuur in Hotsjietonia

De jonge woudlopers is de scoutinggroep in Duckstad. Samen beleven ze wilde avonturen.

Thema introductie

De jonge woudlopers hebben, samen met Kolonel Theodoor Prul een brief gestuurd naar Keet Kleur. Hij wil graag meer weten over de avonturen van de Bevers in Hotsjietonia. Keet wordt hier helemaal blij van. Zij wil de jonge woudlopers in een strip laten weten wat de avonturen zijn en heeft al een fototoestel en verkleedkleren gepakt.

Stuiter trekt gelijk verkleed kleren aan en ziet er met een bontmuts en Donald Duck masker op al helemaal uit een jonge woudloper. Enthousiast komen de andere inwoners kijken wat er gaande is.

Keet heeft ondertussen al een verhaal bedacht die ze in een fotostrip wil gaan omzetten.

De activiteit

Alle bevers verkleden zich als jonge woudlopers. Ze maken een bont muts en Donald Duck masker.

• Verkleed kleren
  • Maskers van Donald Duck
  • Fototoestel

• Bedenk al in grote lijnen een verhaallijn wat je wil gaan uitbeelden en wat er in welke foto te zien moet zijn. Dit is met aansturing door de bevers ook te bedenken.
  • Zoek online naar maskers en dergelijke, bijvoorbeeld op Duckpedia.

Aanvullende informatie

Lees 612 keer Laatst aangepast op woensdag, 19 oktober 2022 23:49