Water wie of wat ben ik? (Waterspel)

Doe deze gezellige test over hoe je medepiraten elkaar zien. Kennen ze elkaar en zichzelf een beetje?

Het kan hard werken zijn als piraat, maar op zee kun je je ook behoorlijk vervelen. Om dat tegen te gaan, spelen piraten wel eens een spelletje. Dit spel is niet alleen gezellig, maar is ook een test over hoe hun medepiraten hen zien. Kennen ze elkaar en zichzelf een beetje?

De scouts gaan in een kring zitten. Iedere scout schrijft op een post-it een (bekend/fictief) persoon, dier of mytisch wezen dat met water of zeevaart te maken heeft en waar het ploeglid links van de scout hem of haar qua karakter (dus niet qua uiterlijk!) aan doet denken. Daarna plakken de scouts om de beurt de post-it op het hoofd van het ploeglid links van ze en vertellen ze waarom die persoon ze (op positieve wijze!) deed denken aan hetgeen op de post-it, zonder weg te geven wat er precies op de post-it staat. Vervolgens moet iedereen proberen te raden wat er op zijn of haar post-it staat. Als het na deze eerste ronde niet lukt, mag er iedere ronde een ‘ja/nee’-vraag worden gesteld, tot het wel wordt geraden. Als iemand het goed raadt, plakt die scout de post-it op zijn of haar bovenlichaam en krijgt hij of zijn een nieuwe post-it en uitleg van een volgend ploeglid. Hoeveel post-its worden er zo binnen de gezette tijd verzameld? Wie lukt het om van elk ploeglid een post-it te bemachtigen?

• Post-its
  • Pennen

• Dit spel kan een post zijn in postenspel of tijdens een hike.
  • Andere thema's waarbinnen de post-it worden geschreven moeten worden, zijn natuurlijk ook te bedenken.
Lees 1883 keer Laatst aangepast op woensdag, 20 oktober 2021 23:41