vrijdag, 05 juni 2020 11:38

Klevende kranten

Energie kwijt raken.

Thema introductie bevers

Stuiter wil graag rennen over de speelplaats heen. Fleur Kleur heeft toevallig net haar krant uit als Stuiter vraagt wat of Fleur nog een leuk ren spel weet

Thema introductie welpen

Bij de Khaali Jagah vlakte zit Baloe een krant te lezen. Mowgli en Shanti zitten er wat verveeld bij. Baloe komt met een idee waarbij Mowgli en Shanti met alle welpen samen veel kunnen gaan rennen over de Khaali Jagah vlakte

Het spel

Dit spel is te doen met ongelofelijk veel kinderen. Je neemt een paar kranten en geeft ieder jeugdlid zijn eigen vel. Zij houden de krant tegen de borst gedrukt en laat de krant tegen het lichaam kleven door rond te gaan rennen.

Bij het rennen, mag de krant niet met de handen worden vastgehouden, omdat de druk tegen het lichaam de krant op de plek moet houden. De kinderen vallen één voor één af als de krant op de grond is gevallen.

Variaties

bij dit spel kun je een wedstrijd element in bouwen door bijvoorbeeld tijd te meten of de afstand die de jeugdleden volhouden

Dit krantenspel is één van de spellen met anderhalve meter afstand waarvan dit goed te bewaken is.

Kranten (1 vel per persoon)

Lees 2261 keer Laatst aangepast op vrijdag, 05 juni 2020 15:15