vrijdag, 05 juni 2020 10:35

Street art met stoepkrijt

Met deze activiteit kom je tegemoet aan de behoefte van scouts en ouder om zelf te creëren en te ontwerpen. Eigenheid te brengen in het werk, een uniek werk te maken en zelfstandig te werken.

Ga solo of in duo’s aan de slag. Je gaat naar buiten en je bekijkt je omgeving eens anders dan je gewend bent! Een paaltje waar je altijd omheen liep wordt nu ineens de neus van Pinoccio, een putdeksel wordt het huisje van een slak en in een streep van het zebrapad kun je allerlei andere dingen zien, bv een horlogebandje.

Bedenk zelf eens een ander beeld van iets bestaands en fotografeer deze plekken.

Print deze foto’s uit op A4 formaat in zwart/wit en maak hier overheen een ontwerp met viltstiften.

Voer 1 van de ontwerpen in overleg met de (bege)leiding uit in het echt met stoepkrijt en/of klei (zoek wel een veilige plek, dus niet midden op de straat!)

Maak hier een foto of filmpje van en presenteer deze aan elkaar in de groep.

street art.jpg

Variatie

Voeg meer materialen toe, zoals plakplastic, natuurlijke materialen of gebruik indien het toegestaan is bijvoorbeeld spuitverf (graffiti).

• Fotocamera/telefoon, evt. selfie-stick
  • Computer + USB kabel om foto’s op computer te zetten
  • Printer
  • Viltstiften
  • Stoepkrijt
  • Gekleurde kinderklei

Zorg dat de jeugdleden hun mobiel opgeladen hebben en hun eigen kabeltjes meebrengen.

Lees 844 keer Laatst aangepast op dinsdag, 28 juli 2020 16:24