Robinson Island

(1 Stem)

Het nieuwe seizoen van Expeditie Robinson is begonnen. De deelnemers maken het elkaar weer behoorlijk moeilijk. Zijn jullie ook zo stressbestendig? Of zou je je graag even op een tropisch eiland willen wanen? Deze Robinson opkomst is afgeleid van het bekende televisieprogramma Expeditie Robinson.

Je verdeeld de groep in 2 ploegen: Kamp Noord en Kamp zuid. De ploegen moeten de proeven doorstaan en per proef punten verdienen, wie op het einde nog in zijn oorspronkelijke kamp zit heeft gewonnen. Welk team op het einde de meeste punten heeft gescoord, wint ook. Wie wordt weggestuurd beland in het LOSERteam (zij vormen een nieuw team en krijgen evenals punten. Ze staan dan gewoon wat achter met de eerste proeven maar kunnen nog wel winnen!) Het is leuk als je het spel wat meer aankleed en bijvoorbeeld wat fakkels neerzet, ... enz.

• 1ste proef: maak een kamp en geef iedereen een bandana en hang een vlag in je kamp
  • 2de proef: Gevechtje tussen kampen (met klakkenbuizen) De bedoeling is de vlag te stelen van de andere ploeg. Als je geraakt bent met een propje wcpapier, ben je tijdelijk dood en ga je naar een centraal afgesproken punt. Wie de andere ploeg zijn vlag in zijn kamp heeft gekregen (of wie alleen over is gebleven), is gewonnen (je kan ook een zone tussen de 2 kampen aanduiden waar ze moeten koprollen om er langs te komen, zogezegd dan de zee tussen de 2 eilanden bijvoorbeeld)
  • 3de proef: Touwtrekken: 3 of meerdere keren
  • 4de proef: Ene ploeg maakt voor de andere een parcours en deze moet die ploeg zo snel mogelijk overbruggen (dan maakt de andere ploeg er een voor die ene ploeg)
  • EILANDENRAAD: 1 iemand wordt weggestemd uit de verliezende ploeg, deze mag 2 andere mensen met zich mee sleuren (afhankelijk van hoeveelheid spelers). Zij worden dan lid van een 3de team, het LOSERteam (die nog wel mee spelletjes blijven spelen en ook punten krijgen)
  • 5de proef: Om ter langste stoel boven hoofd houden. Van welke ploeg de laatste(n) overblijft, wint.
  • 6de proef: Watervoorziening: Elk kamp krijgt een volle emmer, die aan de ene kant van het plein staat. Aan de andere kant staat een lege fles. Ze moeten tegen een bepaalde tijd zoveel mogelijk water in de fles krijgen met een rietje.
  • 7de proef: Vraagstuk: hoeveel kippen en hoeveel honden zijn er als er 298 poten en 202 oren worden geteld? Tip: met x werken 53 kippen (106 poten + 106 oren) 48 honden (192 poten + 96 oren)
  • 8ste proef: Balkenproef: Om ter langste op balken staan (die in een vierkant/driehoek liggen), duwen mag. Van welke ploeg de laatste(n) overblijft, wint. (na een tijdje allemaal op 1 been)
  • EILANDENRAAD: 1 iemand wordt weggestemd uit de verliezende ploeg, deze mag 1 iemand met zich mee sleuren.
  • 9ste proef: Voetbal met stoelen: Je speelt voetbal maar ze moeten op een stoel zitten als ze de bal raken. Om te scoren mogen ze van de stoel. De keeper moet niet op een stoel zitten maar wel steeds dicht bij zijn goal blijven.
  • 10de proef: om ter snelste een emmer (of elk een zakje) vullen met gras (heel de ploeg mag meehelpen
  • 11de proef: muurzitten, wie houdt dit het langste vol
  • EILANDENRAAD: 1 iemand wordt weggestemd uit de verliezende ploeg, deze mag 1 iemand met zich mee sleuren .

Voorbeelden van andere opdrachten:

• Gevangenenrace: Eén lid van elk kamp is gevangene. De overige leden van elk kamp proberen door het verplaatsen van stapstenen bij de gevangene te komen om deze te bevrijden.
  • Toren bouwen: Om beurten zetten de kampleden een blok op de toren, net zolang tot de toren omvalt.
  • Vuur maken: Maak vuur met behulp van een echte magnesiumstick. Welk kamp kan als eerste het touw door laten branden?
  • Wilde beesten schieten: Met pijl en boog geplastificeerde beesten raken. Het kamp dat het vaakst een dier heeft geraakt, wint deze opdracht.
  • Tijgerspel: Kruip om de beurt onder het camouflagenet door. Welk kamp kan dit het snelst?
  • Robinson Quiz: Beide kampen proberen zoveel mogelijk vragen goed te beantwoorden. Het kamp met de meeste goede antwoorden wint de expeditie.

Tussendoor activiteiten:

• Kokosnoten, pinda’s en fruit verzamelen
  • Drinken zoeken
  • Kokos- en pindarotsjes maken met gevonden pindas en kokosnotenrasp
  • Zelf stokbrood bakken
  • Woordzoeker
  • Camerahoekje : vertel voor de camera wat je van de expeditie vindt.

Voorbereidingstijd

1 uur aan materialen verzamelen en aankleding regelen.

Afhankelijk van de opdrachten en aankleding.

Lees 25324 keer Laatst aangepast op woensdag, 24 oktober 2018 14:32