zondag, 01 december 2019 14:51

Welk spoor vind jij naar de toekomst?

Dit spel is bedoeld om in groepje samen met kaderleden uit andere groepen de Toekomstvisie te verkennen. Tijdens het spel ontdekken de deelnemers met welke toekomstthema’s ze in hun groep al bezig zijn en met welke toekomstthema’s ze nog aan de slag zouden willen. Gedurende het spel vindt onderlinge uitwisseling plaats tussen groepen en inspireren de deelnemers elkaar om in hun eigen groep verdere stappen te nemen in de Toekomstvisie.

Deelnemers kunnen meedoen in een groepje van 4. Ze krijgen per groepje een pakketje mee:

• Per toekomst thema foto’s van een aantal praktijkvoorbeelden.
  • A4tje met de opdrachten.
  • Infographic met het Spelboeket.
  • Per persoon een potje met een kaars erin om de stickers op te plakken van de toekomstthema’s.

Verdeeld over het terrein dat ter beschikking is zijn de volgende dingen te vinden

1. Toekomst thema Ontwikkeling en Uitdaging. Er staat een grote banner met dit toekomstthema erop. Er hangt een waslijn met wasknijpers om de foto’s op te hangen. Hier hangen de deelnemers de foto’s op die ze vinden passen bij dit Toekomstthema en ze hangen er nog praktijkvoorbeelden bij die ze zelf kennen. Als cadeautje krijgen ze een sticker met het Toekomstthema erop en een oranje snoepje in de kleur van het Toekomstthema.
  2. In de buurt hiervan is de oranje bloem te vinden. Daar kunnen ze per bloemblaadje de vragen beantwoorden die op het opdrachtenvel er bij hangen.
  3. Toekomst thema Samenwerken. Er staat een grote banner met dit toekomstthema erop. Er hangt een waslijn met wasknijpers om de foto’s op te hangen. Hier hangen de deelnemers de foto’s op die ze vinden passen bij dit Toekomstthema en ze hangen er nog praktijkvoorbeelden bij die ze zelf kennen. Als cadeautje krijgen ze een sticker met het Toekomstthema erop en een blauw snoepje in de kleur van het Toekomstthema.
  4. In de buurt hiervan is de blauwe bloem te vinden. Daar kunnen ze per bloemblaadje de vragen beantwoorden die op het opdrachtenvel er bij hangen.
  5. Toekomst thema Open en divers. Er staat een grote banner met dit toekomstthema erop. Er hangt een waslijn met wasknijpers om de foto’s op te hangen. Hier hangen de deelnemers de Toekomstvisie spel foto’s op die ze vinden passen bij dit Toekomstthema en ze hangen er nog praktijkvoorbeelden bij die ze zelf kennen. Als cadeautje krijgen ze een sticker met het Toekomstthema erop en een groen snoepje in de kleur van het Toekomstthema.
  6. In de buurt hiervan is de groene bloem te vinden. Daar kunnen ze per bloemblaadje de vragen beantwoorden die op het opdrachtenvel er bij hangen.
  7. Toekomst thema Trots en Zichtbaar. Er staat een grote banner met dit toekomstthema erop. Er hangt een waslijn met wasknijpers om de foto’s op te hangen. Hier hangen de deelnemers de foto’s op die ze vinden passen bij dit Toekomstthema en ze hangen er nog praktijkvoorbeelden bij die ze zelf kennen. Als cadeautje krijgen ze een sticker met het Toekomstthema erop en een geel snoepje in de kleur van het Toekomstthema.
  8. In de buurt hiervan is de gele bloem te vinden. Daar kunnen ze per bloemblaadje de vragen beantwoorden die op het opdrachtenvel er bij hangen.
  9. Toekomst thema Vrijwilligers. Er staat een grote banner met dit toekomstthema erop. Er hangt een waslijn met wasknijpers om de foto’s op te hangen. Hier hangen de deelnemers de foto’s op die ze vinden passen bij dit Toekomstthema en ze hangen er nog praktijkvoorbeelden bij die ze zelf kennen. Als cadeautje krijgen ze een sticker met het Toekomstthema erop en een rood snoepje in de kleur van het Toekomstthema.
  10. In de buurt hiervan is de rode bloem te vinden. Daar kunnen ze per bloemblaadje de vragen beantwoorden die op het opdrachtenvel er bij hangen.
  11. Voor de groepjes die alle Toekomst thema’s en alle bloemen hebben gevonden is er een leuke prijs.

Lees 1038 keer Laatst aangepast op zondag, 01 december 2019 18:17