zondag, 19 april 2020 15:35

Scout Go Out!

Scouting is weer begonnen! Hoe laten we ons duidelijk zichtbaar zien aan de buitenwereld? #scoutGoOut

Om aan de buitenwereld te laten zien dat scouting weer begonnen is pakken de explorers groots uit. Ze bedenken met elkaar wat ze kunnen doen bij de blokhut om aan de buurt en buitenwereld duidelijk te maken dat er weer scoutingactiviteiten zijn op de blokhut.

Hierbij kun je denken aan het bouwen van een groot pioneerobject vor de blokhut of in een nabijgelegen park of het opbouwen van een minikampterrein. De explorers kunnen bijvoorbeeld alle tenten weer eens opzetten en daar een tentententoonstelling of tentendoolhof van maken. Laat de explorers in de afdelingsraad met elkaar brainstormen over wat ze kunnen doen om zichtbaar en groots uit te pakken.

Om het scout go out idee meer kracht bij te zetten kunnen de explorers contact leggen met andere afdelingen in de gemeente of regio en een gezamelijke dag plannen waarop ze deze activiteit gaan uitvoeren. Verbinding op afstand, als alle groepen in de regio op dezelfde dag deze activiteit houden is scouting in de hele regio zichtbaar. Deze activiteit is ook een alternatief voor de regioactiviteiten die dit seizoen geen doorgang hebben kunnen vinden. Explorers kunnen zo toch verbinding en contacten hebben met de andere afdelingen in de regio binnen de huidige maatregelen en beperkingen die er zijn. Ga met de andere afdelingen een challenge aan wie het grootste en meest zichtbare kampterrein of object heeft gebouwd.

• Op het moment dat de landelijke maatregelen weer meer mogelijkheden bieden kun je deze activiteit nog grootser aanpakken.
  • Betrek andere speltakken als scouts en Roverscouts bij het idee.
  • Ga de challenge landelijk of zelfs op Europees niveau aan.
Lees 773 keer Laatst aangepast op maandag, 25 mei 2020 19:29