zondag, 19 april 2020 14:53

Scout Walk Out!

Scouting gaat weer naar buiten.

Nu de maatregelen zijn versoepeld en we onder voorwaarden weer buiten mogen scouten is het tijd om ons als scouts weer buiten aan de rest van Nederland te laten zien. Als Roverscouts een mooie gelegenheid om een speurtocht te organiseren voor de jongere speltakken in het bos of in de wijk, waar op de posten typische scoutingspellen of activiteiten kunnen worden gedaan die we de afgelopen periode hebben moeten missen. Zoals vuurtje maken, marshmellows roosteren, pionieren, Hollandse Leeuw of andere typische scoutingspellen die bij jullie groep traditie zijn.

Ook activiteiten die te maken hebben met de nieuwe 1,5 meter maatschappij kunnen de aandacht krijgen. Denk bijvoorbeeld aan een post met de activiteit afstand inschatten.

Voorbeeld 1,5 meter posten

• Hoe ver is nou die anderhalve meter? Wat kun je horen op deze afstand?
  • Kan je de personen uit elkaar alleen als er personen achter je staan?
  • Hoeveel inch is 1,5 meter eigenlijk?
  • Hoe kun je makkelijk met elkaar praten zonder telefoon?
  • Kun je een zeil op vouwen met elkaar op afstand?
  • Pak samen een pionierpaal van anderhalve meter. Kun je een rondje er mee lopen of gaat dat met een touw makkelijker?
  • Kun je over een evenwichtsbalk van 1,5 meter lopen?

Afhankelijk van je postactiviteiten.

Lees 1832 keer Laatst aangepast op zondag, 19 september 2021 10:16