Horizontale ladder

Teambuilding, vertrouwen leren hebben in elkaar.

Maak tweetallen van ongeveer dezelfde lengte. Elk tweetal krijgt een houten plankje. De twee scouts van een tweetal gaan tegenover elkaar staan en houden het plankje tussen elkaar stevig vast. Laat de scouts hun vingers in elkaar sluiten en daarop het plankje rusten. Het plankje ligt dan ongeveer op heuphoogte. Hiernaast komt het volgende tweetal, en zo verder. Je krijgt dus een horizontale ladder van plankjes.

Het eerste tweetal in de ladder begint. Eén scout laat het plankje los en klimt over de plankjes naar de andere kant van de ladder. De andere scout van het tweetal loopt ondertussen met het plankje buitenom naar de andere kant. Als ze daar zijn aangekomen dan gaan ze weer tegenover elkaar staan en houden ze samen het plankje weer vast. Daarna is het volgende tweetal aan de beurt.

Na een tijdje is elk tweetal aan de beurt geweest. Dan wil de ander van het tweetal natuurlijk ook over de ladder klimmen! Je kunt dit makkelijk maken door één kant van de ladder (bijvoorbeeld links) aan te wijzen als de scouts die klimmen en de andere kant als degenen die omlopen. Als het tweetal voor de tweede keer aan de beurt is wisselen ze van rol.

Materialen regelen, medeleiding instructie geven.

• Eén stevig houden plankje (60 cm) per twee personen.

• Doe deze activiteit als de scouts elkaar wat beter kennen, bijvoorbeeld aan het einde van een seizoen of op zomerkamp. Let erop dat de sfeer goed is voordat je begint.
  • Als een scout echt niet wil, dan kun je de ander van het tweetal eerst laten gaan. Misschien wil de scout dan op het einde alsnog.
  • Deze activiteit is geschikt voor fase 2 (Wij) van de Development Award

• Doe deze activiteit op gras of een andere zachte ondergrond
  • Laat de scouts van een tweetal elkaar helpen bij het begin en einde van de ladder.
  • Houd als leiding in de gaten dat de scouts hun plankje stevig vasthouden. Ook moeten de tweetallen dicht bij elkaar blijven staan zodat er geen gaten vallen in de ladder.
  • Laat niet meer dan één scout tegelijk over de ladder klimmen (voor je eigen overzicht).
Lees 2630 keer Laatst aangepast op maandag, 07 december 2020 09:54
Meer in deze categorie: « Veterstriktikkertje Kama sushi »