zondag, 07 april 2019 12:13

Grabbelkast

(1 Stem)

Het doel van de activiteit is dat kinderen nadenken over wat ze leuk vinden aan scouting en daar over praten.

Thema Introductie

Noa is nieuwsgierig en vraagt aan Stuiter wat hij leuk vindt aan scouting. Stuiter vind het lastig om te vertellen. Daarom neemt Noa stuiter mee naar de kast. Hier halen ze samen allerlei materialen uit die met scouting te maken hebben. Zoals de Bever logeerkoffer, het Scouting magazine, verschillende foto's van voorgaande opkomsten, spel materiaal en dergelijke.

Het spel

De bevers trekken spullen en speelgoed uit de kast of kisten en leggen dit mooi neer op een kleedje of een matje. Daarna vertellen de kinderen binnen twee of drie minuten over de spullen en waarom ze dat hebben uitgezocht en waarom ze het mooi vinden.

• Alles wat in de kast of kisten ligt
  • Eventueel aangevuld met foto's van voorgaande opkomsten
  • Kleedjes, schilderstape of touwen om de vakken voor de kinderen af te bakenen

• Zorg dat alles wat ze uit de kast trekken niet op hun hoofd of tenen komt. Ook kan de leiding helpen met spullen pakken.

• Haal zware spullen zelf uit de kast waar nodig.
  • Geef als leiding het goede voorbeeld en begin als eerste met enthousiast te vertellen welk voorwerp jij hebt gekozen en waarom.
  • Als je als leiding het gesprek goed stuurt kun je uit de ideeën van de bevers leuk toffe nieuwe opkomsten halen.
Lees 1031 keer Laatst aangepast op vrijdag, 21 juni 2019 19:53