Op kaart lopen met bevers

(1 Stem)

De bevers leren hoe ze zich met behulp van een plattegrond kunnen oriënteren. Ze lopen een speurtocht met behulp van een kaart in de omgeving van hun clubgebouw.

Sterre en Steven Stroom laten de bevers een kaart van de omgeving van het clubgebouw zien. Op die kaart staan pijltjes in de wegen en bij de kruispunten. Ook staan er herkenbare dingen op zoals een brievenbus, bankjes, bomen, een speeltuin, een vijver. Ze staan in de omgeving op ooghoogte van de bevers. Samen met de leiding lopen de bevers de speurtocht. Ze volgen de pijlen op de kaart.

Op de kaart kunnen ook opdrachten staan, zoals tel het aantal bomen op het plein, voer de eendjes, speel 10 minuten in de speeltuin.

• Een (zelfgemaakte) kaart van de omgeving van het clubgebouw met daarop pijlen en herkenbare plekken.
  • Eventueel benodigdheden voor de opdrachten.

• Laat de bevers elkaar afwisselen en helpen.
  • Pas op met oversteken.

• Hou de groep bij elkaar.
  • Zebrapaden zijn tof!
Lees 1961 keer Laatst aangepast op vrijdag, 11 december 2020 16:20
Meer in deze categorie: « Sterrenkompas Maankompas »