zondag, 18 november 2018 12:12

Vriendjes en vriendinnetjesdag bij de roverscouts

Leden en nieuwe vrijwilligers werven.

Organiseer een originele vriendjes- en vriendinnetjesdag met de roverscouts. We kennen het allemaal nog wel als bever of als welp, of soms zelfs nog bij de scouts: een vriendjes- en vriendinnetjesdag waarbij iedereen iemand mee mag nemen die kennis kan maken met het scoutingspel. Maar waarom zijn we daar na de scoutsleeftijd eigenlijk mee gestopt?

Ook bij de roverscouts is het leuk als iedereen een vriend of familielid meeneemt die niet bij de groep zit. Organiseer voor die opkomst een typisch leuk scouting programma. Denk aan pizza bakken op houtvuur of organiseer een spel als jachtseizoen. Hierbij moet een vluchtpersoon uit handen zien te blijven van de jagers. Van de vluchter wordt elke 10 minuten een locatie verzonden. Hier is een app van jachtseizoen voor beschikbaar.

Op het moment dat je op de leeftijd van roverscouts mensen enthousiast maakt voor het scoutingspel en nieuwe leden werft heb je ook potenciele nieuwe vrijwilligers geworven voor de groep.

Pizzabakken

• Hout voor kampvuur
  • Bakplaat
  • Pizzabrooddeeg
  • Pizza-ingrediënten

Jachtseizoen

• Telefoons met jachtseizoenapp
  • Vervoermiddelen
  • Kaart met afgekaderd speelgebied

• Let op met een hete pizza oven.
  • Laat de vluchtpersoon met een koppelgenoot op de vlucht gaan. Is bovendien ook nog gezelliger.

• Bedenk vooral een activiteit die dicht bij je eigen groep en groepscultuur blijft zodat je geen onrealistisch beeld geeft van wat je groep te bieden heeft.
  • Kijk voor andere inspirerende opkomsten in de progressiematrix bij UST voor Roverscouts.
  • Afsluiten bij een kampvuurtje is natuurlijk altijd gezellig en motiverend voor je vrienden om vaker langs te komen.

Aanvullende informatie

Lees 2103 keer Laatst aangepast op vrijdag, 09 februari 2024 13:17