Zwevend mikado

Zorg dat je zoveel mogelijk stokjes eruit haalt zonder dat jij degene bent die ervoor zorgt dat alle balletjes naar beneden vallen.

Voor de bevers: Stuiter en Steven spelen mikado. Na een paar keer spelen willen ze het op een andere manier spelen. Ze vragen dat aan Stanley Stekker. Ja hoor, hij weet wel een andere manier.

Je maakt een koker met kippengaas van ongeveer een meter hoog. Je steekt, ongeveer halverwege, (micado)stokken in dwars door elkaar op diverse hoogtes. Daarna stort je er een lading balletjes bovenop. Om de beurt gaan de jeugdleden stokjes eruit halen en je kunt (afhankelijk van de leeftijd van de jeugdleden) tellen hoeveel balletjes ze naar beneden laten gaan. Het spel eindigt als alle balletjes naar beneden zijn gevallen. De winnaar is degene met de meeste stokken. Je kunt minpunten geven per balletje wat eerder gevallen is (of dit gebruiken bij gelijk spel).

• Kippengaas.
  • Stokken (liefst gemerkt zoals bij mikado).
  • Balletjes.

• Zorg ervoor dat het spel niet te langzaam gaat.
  • Voor een visualisatie hoe het kan: Foto's.
Lees 3489 keer Laatst aangepast op donderdag, 03 december 2020 10:49
Meer in deze categorie: « Gotcha Pyromino »