zondag, 19 november 2017 12:28

Speel je eigen boek

De scout wordt geprikkeld in zijn creativiteit door een eigen personage toe te voegen aan een bestaand kinderboek naar keuze.

Tijdens een opkomst laat je een verfilming zien van een bekend kinderboek. Aan het eind van de opkomst krijgen de ploegen de opdracht om tijdens de volgende opkomst zelf een personage te verzinnen dat een rol kan spelen in dit boek. De volgende opkomst werken de ploegen de personage uit en spelen met de hele ploeg een scene waarin deze personage tot leven komt.

• Beamer + laptop en de verfilming van het gekozen boek
  • Materialen om de scenes die gespeeld gaan worden aan te kleden, en verkleedkleren voor het spelen
  • Pen en papier om de personage uit te werken

Denk er aan dat beelden alleen via beveiligde sites worden gedeeld en dat kinderen die niet in beeld mogen komen niet in sociale media zichtbaar worden.

De gespeelde scenes kunnen ook gefilmd worden en via de website of facebook met ouders worden gedeeld.

Lees 1442 keer Laatst aangepast op zaterdag, 06 april 2019 01:48