zondag, 19 november 2017 11:31

Blik in het verleden

(1 Stem)

De welpen hun eigen Scouting groep zoals die vroeger was laten zien.

Thema introductie

Shanti heeft in Haveli een paar hele oude fotoboeken gevonden. Aan Hathi en Raksha vraagt ze wat er op de foto's gebeurt. Hathi verteld honderduit over de tijd dat Hathi nog een jonge olifant was.

Programma

Nodig oud-leden/ stafleden en/ of bestuursleden uit. Mensen die een invloed hebben gehad op het Verenigingsleven en nog vele fijne herinneringen hebben van hun tijd bij de Scouting. Verdeel de groep in groepjes en laat ze per onderdeel kennis maken met een ander "Historisch" persoon van de Vereniging.

Een oud staflid kan een spel voordragen wat hij of zij vroeger graag speelde.

Een bestuurslid kan vertellen over besluiten die vroeger zijn genomen waar de Vereniging vandaag nog profijt van heeft. Laat de Welpen van de voren vragen bedenken die zij willen stellen.

Benodigdheden

• Uitnodigheden voor (oud) bestuursleden en leiding
  • Foto's en boeken van vroeger

Ga eens kijken bij de oudheidkundige vereiniging of zij foto's, boeken en ander materiaal hebben over scouting vroeger.

Lees 1852 keer Laatst aangepast op donderdag, 12 augustus 2021 11:10