Grabbelopkomst

Laat je verrassen door te grabbelen naar spellen die we zelf hebben verzonnen.

Neem een grote bak of emmer. Doe hier op papiertjes geschreven opkomst ideeën en/of spellen in die de leden zelf hebben verzonnen. Zodra de emmer gevuld is, laat er vervolgens iemand een kaartje uit grabbelen. De opkomst of het spel dat op het papiertje staat wordt uitgevoerd.

Ideeën voor op de opkomstkaartjes zijn:

Ideeën voor tussendoor spelletjes zijn:

Natuurlijk zijn er veel meer opdrachten te bedenken. Snuffel daarvoor rustig rond op de Activiteitenbank.

Voorbereidingstijd

Kaartjes schrijven en eventueel voorbereiden wat er op een aantal kaartjes staat.

• Pen, papier en kaartjes.
  • Materialen voor de gegrabbelde activiteit.

• Zorg voor voldoende variatie aan activiteiten.
  • Oudere speltakken kunnen ook bijvoorbeeld een activiteitengebied grabbelen en daar een programma bij bedenken (scouts, explorers, roverscouts, kader).
  • Voor als je de planning maakt kun je ook activteitengebieden grabbelen of onderdelen van de progressiematrix en dat op de planning zetten (explorers, roverscouts, kader).
  • Leuke en speelse vorm voor eerste aanzet tot inspraak van jonge scouts.
Lees 13391 keer Laatst aangepast op maandag, 02 november 2020 10:24