Sleutelhanger knopen

Druk jezelf uit met iets wat je altijd bij je hebt; sleutelhangers.

Neem een ring van de sleutelhanger. Maak hier het touw van ongeveer een meter aanvast en begin met knopen. Afhankelijk van de materiaalsoort van het gebruikte touw, kun je aan het einde er voor kiezen om de touwtjes aan elkaar te smelten. Hierdoor gaat de knoop er niet meer uit. Dit werkt alleen bij het 'echte' touw. Werk je met scoubidoutouw dan kun je er een druppel hobbylijm op doen.

Veelgebruikte knopen voor sleutelhangers zijn:

• Sleutelringetjes.
  • Touw.
  • Aanstekers of hobbylijm.

• Deze activiteit is te gebruiken voor CWO Roeien en Zeilen 1: Schiemannen.
  • Maak een voorbeeld zodat je hebt ervaren waar de moeilijkheden liggen en om gelijk tot de verbeelding van de leden te spreken.
  • 'Echt' touw is meer Scouting in vergelijking met scoubidoutouw, maar soms wel lastiger te vinden. Sommige bouwmarkten hebben niet al te dikke gekleurde touwtjes die je hier perfect voor kan gebruiken.
Lees 21601 keer Laatst aangepast op maandag, 02 november 2020 10:22
Meer in deze categorie: « Minispeeltuin Grabbelopkomst »