Try before you die

(1 Stem)

Ontdekken van niet alledaagse eet-en drinkcombinaties. Jeugdleden leren zo op een andere manier naar alledaagse producten te kijken en dagen zichzelf uit om nieuwe dingen te proberen.

Voor scouts
De scouts gaan voor elkaar allerlei smerige drankjes en voedsel bereiden. Wie durft er het meest te proeven? Gebruik hiervoor allerlei eet- of drinkbare producten en laat de scouts hiermee allerlei vreemde combinaties maken. Een aantal voorbeelden: spekjes laten weken in kokosmelk, brood in warm water dompelen en daarna met appelstroop tot bolletjes kneden, snoephartjes in tomatenpuree.

Voor explorers
Ook de explorers gaan voor elkaar allerlei smerige drankjes en voedsel bereiden. Om het iets spannender te maken, gebruiken de explorers niet alleen de bekende eet- en drinkbare producten, maar gaan ze experimenteren met het eten van insecten. Insecten worden wereldwijd, vooral in de tropen, ook door de mens gegeten. In de westerse wereld is dit nog niet zo gewoon. Jammer, want insecten hebben een hoge voedingswaarde en zijn minder belastend voor het milieu dan de vleesindustrie. Ontdek met de explorers hoe lekker insecten kunnen zijn. Op het internet kun je verschillende lekkere recepten vinden, zoals sprinkhanen in Belgische chocolade of minigehaktballetjes met meel- en Buffalowormen.

Boodschappen doen.

• Allerlei eet-en drinkbare producten.
  • Insecten (voor explorers).
  • Kookgerei.

• Wanneer je bij explorers kiest voor insecten is deze activiteit geschikt voor het thema "Wereld" van de Nature Award.

• Zorg ervoor dat het voor iedereen leuk blijft. Ook voor degenen die het iets te spannend vinden om te proeven.
  • Draag er zorg voor dat de spullen die gegeten en gedronken worden niet schadelijk zijn voor de gezondheid. Eet geen rauw vlees en dergelijke. Laat bereide producten niet te lang liggen voor deze worden gegeten.
Lees 2702 keer Laatst aangepast op woensdag, 21 oktober 2020 16:39
Meer in deze categorie: « Bezemsteelrace Levend tetris »