donderdag, 24 november 2016 15:02

Dank-je-wel

Bevers zetten hun leiding en andere vrijwilligers (bijvoorbeeld op hun school) in het zonnetje.

Stuiter is bij Rebbel en Bas Bos. Rebbel heeft vandaag op de kinderboerderij gewerkt. Ze heeft de hokken schoongemaakt en de dieren eten gegeven. Ze krijgt hier geen geld voor. Maar dat vindt ze niet erg. Ze vindt het heel leuk werk. Rebbel is vrijwilliger.

Weten de bevers nog meer mensen die vrijwilliger zijn, dus mensen die werken, maar er geen geld voor krijgen? Bijv. moeders die spelletjes doen met de kinderen in de klas. Of moeders die werken in de bibliotheek op school. De luizenmoeders. En niet te vergeten hun eigen leiding en de leiding (en bestuur) van hun eigen scoutinggroep.

De bevers gaan iets maken om vrijwilligers, die zij kennen, te bedanken: bijvoorbeeld de spelletjesmoeder in hun klas, of de bibliotheekmoeder. En natuurlijk hun eigen leiding.

Tips om iets te laten maken:

• voor bloemen in een vaas: wc rolletjes, vouwblaadjes
  • voor kiezelbeestjes: kiezelstenen, verf, sterke lijm, stiften, verf, lak
  • voor uiltjes van winterwol: wol, lijm, watten, dennenappels, wiebeloogjes, vilt, scharen, pijpenragers
Lees 2539 keer Laatst aangepast op woensdag, 02 maart 2022 22:50