zaterdag, 03 september 2016 17:09

Kasteelfeest

Vanwege monumenten dag een feest rondom een kasteel of landhuis organiseren. Mocht dat niet in julie buurt zijn dan een plaatselijke kerk zoeken.

Samen met de scouts bedenken wat voor een spelen er in de 15e eeuw waren en terug gaan naar de Middeleeuwen. Kijk ook op internet bij bv castle fest of larp organisaties.

Zorg dat je met de scouts een middagvullend programma organiseert bij een kasteel of landhuis rondom meerder posten. De posten zouden kunnen bestaan uit de volgende onderdelen;

Bv Broodbakken en soep maken op een hout vuur. Middel eeuwse dans instuderen. Een ren spel met ringsteken. Eventueel te paard door een menselijk paard te vormen. Een modeshow met middel eeuwse kleding. Eventueel pijl en boog schieten op ballonen. Met een soldeerbout in een stuk hout een figuur branden of in keer stempelen of branden. Touw slaan of touw bezetten. een pioneer project bouwen.

Belangrijk is om dit voor te bereiden ruim voor de dag. Kijk bv of je ergens kleding kan lenen of huren. Bv Toneel vereniging Of er bekende zijn verbonden aan je scouting groep die thuis zijn in bepaalde technieken. Bespreek ook met de kasteel beheerders wat voor hun mogelijk is om te financier en of te leveren.

• Hout pio touw pannen deeg gerei en deeg
  • Groenten voor in de soep (bv geplukt in de kasteeltuin)
  • Zorg voor geluidinstallatie met Middeleeuwse dans muziek

Vraag ook een week vantevoren aan je scouts of ze nog speelgoed van ridderfeesten hebben liggen thuis voor de aankleding

• Uitraard brandblusser bij de kampvuren.
  • Bij renspel kijk goed of het parcours veilig is afgezet en het geen rare hobbels bevat

• Kijk ook of andere onderdelen van je groep ook mee willen helpen en werken die dag.
  • Maak flyers en deel uit op lagere scholen
Lees 2317 keer Laatst aangepast op maandag, 03 oktober 2016 19:01