Dit ben ik!

Samen met Keet Kleur maken de bevers een levensgrote gekleurde tekening van zichzelf. Dus zo zie ik eruit!

Daar sta ik dan, denkt Keet Kleur. Ze draait nog eens rond en bekijkt zich zelf goed in de grote spiegel. Zit mijn haar nog goed, heb ik geen verf spetters op mijn jas? Nee, denkt Keet. Ik kan nog prima voor de dag komen. Of zal ik nu eens iets heel anders aan doen?

Iedere bever gaat liggen op een rol behang en de leiding tekent de omtrek van de bever over op de rol behang. Onder aan de voeten noteert de leiding welke bever het is en dan mag de bever aan de slag om zichzelf in te kleuren met bijvoorbeeld verf.

Voorbereidingstijd

Denk al snel aan tien minuten.

• Voldoende behang.
  • Kleurpotloden.
  • Verf (vingerverf).
  • Wasco.
  • Verfschort per bever.
  • Kwasten.

• Zorg voor voldoende ruimte.
  • Muur/wand om de tekeningen straks op te hangen.

• De verf die je gebruikt is kindvriendelijk.
  • Ouders krijgen een suggestie hoe ze de verf uit de kleding kunnen verwijderen.
  • Maak gebruik van verfschorten (wellicht oude overhemden).
Lees 2790 keer Laatst aangepast op donderdag, 20 augustus 2020 11:51