Hoe ziet jou stam eruit in 2030?

In het kader van 2030 kijken we als scouting vooruit, maar hoe ziet jullie stam er dan uit?

Organiseer als stam je eigen activiteit. Ga met je hele stam bij elkaar zitten (en wat mensen van het stichtings- en/of groesbestuur + misschien iemand van de regio). En doe een aantal werksessies. Ga in groepjes bij elkaar zitten en denk na over je stam, wat vinden jullie hoe jullie er nu voorstaan over deze punten en wat zouden jullie kunnen verbeteren… en waar zou je er als stam willen staan over 10 jaar in 2030?

Verdeel onderstaande punten onder de groepjes

1. Zichtbaar en trots
  2. Openheid
  3. Diversiteit
  4. Uitdaging en ontwikkeling
  5. Samenwerken
  6. Vrijwilligers
  7. Communicatie
  8. Verbinden

De onderdelen zijn wat abstract, dus maak ze gerust wat concreter :). Gebruik ook de voorbeeldplaatjes en uitleg op de #2025 site van Scouting Nederland. Koppel de resultaten van de groepjes met de gehele groep terug en denk na hoe je dit kan vertalen naar concrete actiepunten en wie die taak(en) dan op zich gaat nemen.

Voorbereidingstijd

Beperkt, vooral vooraf goede afspraken maken, de uitvoering zelf is het meeste werk.

• Pen en papier
  • Aankleding

• Zorg dat je een uitdraai hebt van SOL, wat is eigenlijk de leeftijdsverdeling van jullie leden.
  • Vraag iemand erbij van het regio- of groepsbestuur. Wat vinden zij er eigenlijk van?
  • Workshops zijn gezellig, maak het ook gezellig, regel koekjes, zorg voor aankleding, leen ergens een beamer, etc.
Lees 2808 keer Laatst aangepast op woensdag, 08 september 2021 20:31