Manoeuvreren met boten (Waterspel)

Soms zijn er houthakkers op de Nishaani plaats die daar met een roeiboeten zijn gekomen. Maar de rivier zit soms wel erg vol met stenen en andere hindernissen. Krokodillen zoals Jacala zijn erg goed in het manoeuvreren langs hindernissen. Lukt het jou ook om je kano langs die hindernissen te krijgen? Misschien heeft Jacala nog tips?

Zet een parcours uit met boeitjes, zodat de boten er nog net door heen kunnen. Vervolgens mogen de jeugdleden proberen door dit parcours te sturen, zonder buiten het parcours te raken. Daarbij mag één lid van het nest of ploeg ook aanwijzingen geven vanaf de kant of een andere boot.

Maximaal een half uurtjes aan het parcours uitzetten.

• Roeiboten/kano's
  • Boeien
  • Zwemvesten

• Zorg voor afgebakend vaarwater
  • Dragen van een zwem- of reddingsvest: Zie informatieblad gebruik zwem- en reddingsvesten van de Nautisch Technische Richtlijnen (NTR2020) op de website Scouting Nederland

Deze activiteit is ook te gebruiken als onderdeel van het veiligheidsinsigne Kanoën voor welpen.

Lees 3028 keer Laatst aangepast op zondag, 13 juni 2021 16:13