Wat zit in in die EHBO-doos?

Om hulp te kunnen bieden heb je op sommige momenten bepaalde vaardigheden nodig. Op het vlak van EHBO is dit erg duidelijk. Met dit spel willen we suggesties bieden om spelenderwijs met EHBO bezig te zijn. We denken bij EHBO aan kleine ongelukjes waarmee een scout raad moet weten.

Neem een EHBO-doos en haal één voor één de hele inhoud eruit en laat dit aan de scouts zien en noem ook duidelijk de naam van het voorwerp. Doe als alle voorwerpen getoond zijn, alles weer in de EHBO-doos, doe deze dicht.

Begin vervolgens het spel met de zin: 'In mijn EHBO-doos zit...' en dan noem je iets uit de EHBO-doos wat er ook echt in zit. Geef de EHBO-doos door naar de volgende en die begint ook weer met de zin 'In mijn EHBO-doos zit...'. Deze speler moet dan eerst opnoemen wat er in de EHBO-doos van de voorganger zit en dan pas van zichzelf en geeft de EHBO-doos verder door. Natuurlijk mag ieder voorwerp maar één keer gekozen worden. Wanneer je niet meer weet wat (en in welke volgorde) er in de vorige EHBO-dozen zat of geen nieuw bestaand voorwerp in de EHBO-doos weet op te noemen, ben je af.

Een EHBO-doos of koffer met (oude) EHBO-materialen.

• Samen met andere EHBO-spelen kun je een hoekenspel maken, met in elke hoek een ander EHBO-spel voor een themaopkomst.
  • Het spel is een variant op: 'Ik ga op vakantie en ik neem mee...'.
  • Deze activiteit heeft betrekking op het duurzame ontwikkelingsdoel: doel 3 Goede gezondheid en welzijn.
Lees 6969 keer Laatst aangepast op donderdag, 04 november 2021 13:59