Een glad huidje

(1 Stem)

Thema introductie voor welpen

'Jakkes, Kaa, wat heb je gedaan? Je glibbert helemaal!', roept Shanti. 'Ja ja', roept Kaa. 'Ik ben via de Talaab Poel over de grond, hier naar Haveli gegleden en ja, dan wordt je soms een beetje vies en soms een heel groot beetje vies. Is toch ook niet mijn schuld? Ik kan niet door de bomen slingeren zoals de Bandar-log. Dus ja toen heb ik maar voordat ik bij jouw het huis binnen kwam mij maar even gewassen in die schaal met water die buiten staat.'

'Dat wordt even mooi!', roept Shanti. 'Dat is eigenlijk de waterbak voor de grote meneren uit het dorp om zich straks mee te wassen en te scheren.' 'Scheren', roept Kaa. 'Laat me niet lachen!' 'Nou Kaa, dat is niet aardig, bij mij in het dorp zijn genoeg mensen die een glad huidje willen hebben', zegt Shanti.

Thema introductie voor bevers

Professor Plof is zich aan het scheren. Stuiter wil dat ook wel eens proberen. Daar weet Professor Plof wel iets op. Hij pakt een ballon uit zijn jaszak en blaast hem op en tekent er 2 ogen, een neus en een mond op. "Smeer hier maar wat scheerschuim op".

Thema introductie voor welpen

Het spel

Maak een opgeblazen ballon vast aan de rugleuning van een stoel en smeer de ballon in met scheerschuim. Een welp gaat op de stoel zitten, met zijn gezicht naar de ballon en begint met het mesje het schuim weg te schrapen. Lukt het hem, dan mag hij de ballon zoenen. Lukt het niet, dan zoent de ballon hem wel door te knappen.

Gebruik met bevens een plastic mesje om mee te scheren.

• Ballonnen.
  • Scheerschuim.
  • Scheermesje.
  • Stoel.

• Wil je aandacht geven aan hoe belangrijk persoonlijke verzorging is, dan kun je dit koppelen aan allerlei activiteiten die met persoonlijke verzorging te maken hebben.

• Een scheermes kan gevaarlijk zijn en is daarom wellicht te vervangen door een plastic mes.
Lees 2579 keer Laatst aangepast op zondag, 13 juni 2021 14:18